Tuesday 26 August 2014

Bezwaar

Precies vijf jaar geleden (op 26 augustus 2009) ben ik naar Nederland gekomen. Vijf jaar later, zoals iedereen het weet, is mijn Nederlands nog niet goed genoeg (ik kan me niet goed uitdrukken, zoals in het Bulgaars of Engels) maar ik dacht dat dit jubileum iets speciaals eist. Dus dit is mijn eerste blog post in het Nederlands. 

Het gaat om een saai maar, zoals ik het begrijp, belangrijk thema - bezwaar maken. In Nederland maakt iedereen bezwaar en een paar maanden geleden heb ik ook mijn eerste bezwaarschrift (in het Nederlands) gemaakt. Dus met trots deel ik hier mee mijn bezwaar tegen Waternet. Begrijpelijk heb ik een aantal persoonsgegevens verwijderd uit deze post. (Trouwens, als iemand nieuwsgierig naar het resultaat daarvan is, hebben ze twee uit mijn drie verzoeken geweigerd:)


Waternet
Postbus 94127
1090 GC Amsterdam

Amsterdam, 6 mei 2014


Geachte heer/mevrouw,

Middels dit schrijven maak ik bezwaar tegen de Aanslag Waterschapsbelasting m.b.t. het adres …, 1065XK Amsterdam, aanslagnummer … dd. 30.04.2014. De redenen hiervoor zijn als volgt:

-                      Dhr. Pavlin … is niet de hoofdbewoner van dit adres. Ik, Dhr. Borislav Gerasimov, BSN ​…, ben de eigenaar en hoofdbewoner van dit adres. Door een misverstand is Dhr. Pavlin … vóór mij geregistreerd op dit adres bij de Gemeente Amsterdam, stadsdeel Nieuw-West.
-                      Uw rekening is voor een eenpersoonshuishouden maar er wonen meer personen op dit adres.
-                      Ik ben sinds eind maart verhuisd van het adres …, 1013WH Amsterdam naar mijn huidige adres. Voor het oude adres heb ik al de Aanslag Waterschapbelasting twv 260,65 EUR betaald (aanslagnummer …, dd. 28.02.2014). Daar woonde ik van 1 januari t/m 28 maart maar de Waterschapbelasting heb ik betaald voor het hele jaar. Ik was geadviseerd door uw klantenservice dat er een verrekening zou komen met mijn nieuwe adres (…). Ik heb de sleutels van mijn nieuwe adres ontvangen op 6 maart.

Dus ik verzoek u vriendelijk mijn naam en BSN te gebruiken voor de aanslag waterschapsbelasting voor dit adres, i.p.v. van Dhr. Pavlin … en een nieuwe rekening voor een meerpersoonshuishouden te sturen, verrekend met die van het adres …, 1013WH Amsterdam.

Mocht u vragen hebben, verzoek ik u vriendelijk contact met mij op te nemen.


Hoogachtend,


Borislav Gerasimov

1065XK Amsterdam

No comments:

Post a Comment